Праграма выхавання ў дзіцячым садзе прадугледжвае фармаванне рухальных уменняў і навыкаў, развіццё фізічных якасцяў, выхаванне правільнай выправы, гігіенічных навыкаў, засваенне ведаў пра фізічнае выхаванне. Праца па фізічным выхаванні ў дашкольнай установе пачынаецца з выпрацоўкі ў дзяцей звычкі да выканання рэжыму, запатрабаванні ў штодзённых занятках, развіцці ўмення самастойна займацца фізічнымі практыкаваннямі, выхаванні кахання да заняткаў спортам, цікавасці да іх вынікаў. Асноўнай задачай фізічнага выхавання дзяцей з'яўляецца выкарыстанне яго ў мэтах усебаковага выхавання. Для паспяховага рашэння выхаваўча-адукацыйных заданняў важнае значэнне мае стварэнне педагагічна прадуманых умоў, такіх, як: вызначэнне ўтрымання і аб'ёму ведаў, падбор дапаможнікаў і абсталяванні, арганізацыя фізкультурнай пляцоўкі і фізкультурнай залы, працягласць заняткаў з улікам яго ўтрымання і ўзросту дзяцей. Недастатковасць увагі да стварэння гэтых умоў можа прывесці не толькі да памылак, але і пацягнуць за сабой розныя траўмы, пашкодзіць здароўю дзіцяці. Таму арганізацыя заняткаў па фізічнай культуры дзяцей патрабуе строгага выканання правіл тэхнікі бяспекі, якія павінны быць распрацаваны ў кожнай дашкольнай установе, з улікам яго асаблівасцяў і разам з тым адказваць асноўным патрабаванням
Патрабаванні да ўмоў арганізацыі заняткаў дашкольнікаў
Любая дзейнасць, а асабліва фізічная, можа ажыццяўляцца толькі пад непасрэдным кантролем і назіраннем з бокударослага. У спартыўнай зале і на спартыўнай пляцоўцы павінны быць створаны ўмовы, якія забяспечваюць ахову жыцця і здароўя дзяцей:
а) усё абсталяванне: гімнастычная сценка, комплексы, лесвічкі павінны быць надзейна замацаваны; разнастайнае абсталяванне, дапаможнікі, прадметы строя павінны ўсталёўвацца і месцавацца з улікам іх поўнай бяспекі і ўстойлівасці, што выключае магчымасць падзення;
б) інвентар, выкарыстоўваны дзецьмі, неабходна размяшчаць на вышыні, не якая перавышае ўзроўня іх грудзей.
в) Памяшканне, у якім арганізуецца фізкультурная дзейнасць, павінна быць чыстым, светлым, добра якія праветрацца. Вільготная ўборка спартыўнай залы праводзіцца адзін раз у дзень і пасля кожнага занятку. Спартыўны інвентар праціраецца штодня вільготным сурвэткамі , маты - з выкарыстаннем мыльна-содавага раствора. Дывановыя пакрыцці штодня чысцяцца з выкарыстаннем пыласоса. Асветленасць павінна адпавядаць усталяваным санітарна-гігіенічным нормам.
Забараняецца перанос дзецьмі цяжараў вагай больш 2-2, 5 кг (для дзіцяці старэйшага дашкольнага ўзросту). Катэгарычна забараняецца прыцягваць дзяцей да працы, які ўяўляе пагрозу інфікавання.
Патрабаванні да абсталявання і матэрыялам
Абсталяванне, якім карыстаюцца дзеці, павінна па сваіх памерах адпавядаць іх узроставым паказчыкам.
У карыстанне дзецям даюцца толькі спраўныя і бяспечныя прадметы.
Забараняецца выкарыстанне ў працы абсталявання і інвентара, прызначаных для дарослых; немэтазгодна, педагагічна неапраўдана і небяспечна ўжыванне прадметаў, якія выпускаюцца прамысловасцю для гульнявой дзейнасці дзяцей.
Усё абсталяванне і прылады павінны быць акуратна, зручна і рацыянальна змесцаваны, утрымоўвацца ў чыстым, спраўным стане.
Патрабаванні да методыкі кіраўніцтва фізкультурнай дзейнасцю ў дзіцячым садзе
Навучаючы дзяцей розным навыкам, прыёмам выканання рухаў, выхавальнік павінен забяспечыць правільны паказ руху.
Пры арганізацыі занятку сачыць за тым, каб дзеці самавольна не выкарыстоўвалі снарады і трэнажоры.
Не дапушчаць знаходжанні дзяцей у зале ці на фізкультурнай пляцоўцы без нагляду педагога, сачыць за арганізаваным уваходам і выйсцем дзяцей з залы. Пры правядзенні занятку сачыць за правільным выбарам месца правядзення так, каб у поле зроку знаходзіліся ўсе дзеці.
Пры выкананні практыкаванняў з прадметамі (палкі, абручы і г.д.) сачыць за дастатковым інтэрвалам і дыстанцыяй паміж дзецьмі.Выхавальнік (інструктар па фізічнай культуры) ажыццяўляе сталы кантроль над захаваннем правільнай паставы і выправы дзяцей падчас занятку. Пры арганізацыі занятку выхавальнік павінен сачыць за станам дзяцей, не дапушчаць іх ператамленні. У выпадку з'яўлення вонкавых прыкмет ператамлення, выхавальнік прапануе дзіцяці адпачыць, а затым пераключыцца на больш спакойную дзейнасць.
Выхавальнік (інструктар па фізічнай культуры) у абавязковым парадку знаёміць дзяцей з правіламі паводзін на занятку і сістэматычна кантралюе іх выкананне.
Такім чынам, усё абсталяванне і інвентар, выкарыстоўваны дзецьмі павінны ўсталёўвацца і месцавацца з улікам іх поўнай бяспекі. Памяшканне для фізкультурных заняткаў павінна адпавядаць санітарна-гігіенічным нормам. Абсталяванне павінна быць спраўным, бяспечным і адпавядаць іх узроставым паказчыкам. Усе дзеці павінны знаходзіцца ў поле зроку выхавальніка, які павінен ажыццяўляць сталы кантроль над усімі выкананымі дзецьмі дзеяннямі
Асноўныя прычыны траўматызму дзяцей дашкольных адукацыйных устаноў на занятках гімнастыкай
Парушэнне правіл арганізацыі заняткаў. -, чым належыць; - знаходжанне дзяцей у зале без нагляду выкладчыка і неарганізаваны ўваход і выйсце з залы; - самавольны доступ да снарадаў і трэнажорам; - няправільны выбар выкладчыкам месца пры правядзенні занятку, калі частка дзяцей знаходзіцца па-за яго полем зроку; - недастатковая дыстанцыя паміж дзецьмі пры выкананні групавых практыкаванняў.
Парушэнне ў методыцы выкладання.
фарсіраванае навучанне складаным, злучаным з рызыкай і псіхалагічнымі цяжкасцямі для дзіцяці, практыкаванням без дастатковай яго падрыхтаванасці
празмерная нагрузка на дзіця падчас заняткі, злучаная з гэтым значная стома, якое прыводзіць да зніжэння канцэнтрацыі ўвагі залішняя эмацыйная ўзрушанасць, выкліканае выкананнем практыкаванняў, гульняў, эстафет.
Такім чынам, для прадухілення траўматызму дзяцей на фізкультурных занятках павінны выконвацца ўсе правілы арганізацыі занятку, патрабаванні да методыкі выкладання фізічнай дзейнасці, выкананне санітарна-гігіенічных умоў і формаў адзежы. Абавязковы сістэматычны медычны кантроль над фізічным станам дзяцей, сазнальна ацэньваць значэнне страхоўкі і дапамогі; месца занятку, інвентар і абсталяванне павінна знаходзіцца ў здавальняючым стане.
https://sad3okt.schools.by/pages/konsultatsija-dlja-roditelej-adaptatsija-rebenka-k-detskomu-sadu